RSS
szukaj
A A A K
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 22.09.2020, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: edycja

Deklaracja dostępności

Wstęp Szkoła Podstawowa w Bukowcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej https://..... zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej w Bukowcu https://..../ Daty publikacji i aktualizacji Data publikacji strony internetowej – 2014.08.18 Strona aktualizowana jest na bieżąco. Status pod względem zgodności z ustawą Zgodnie z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. poz. 858) strona internetowa jest: - w pełni zgodna pod względem technicznym, - częściowo zgodna pod względem treści na niej zawartej: pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie); serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań, by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie; nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 2020.09.20 Oświadczenie sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. Przy samoocenie i analizie dostępności wykorzystano narzędzie https://achecker.ca/, z którego wynika, że strona jest dostępna pod względem technicznym. Informacje zwrotne, dodatkowe i dane kontaktowe Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey): [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe Pod adresem https://bip........ dostępne są dane teleadresowe siedziby Szkoły Podstawowej ..... Szkoła Podstawowa ..... 66-300 Międzyrzecz Tel. ..... – sekretariat Tel. .... – dyrektor E-mail: ..... Pod adresem https://bip....... dostępny jest formularz kontaktowy, który umożliwia, po wybraniu w polu Adresat – Dorota Guzenda-Miłota, przesłanie zgłoszenia w zakresie braku dostępności cyfrowej. Pod adresem https://bip...... dostępny jest numer telefonu 95 741 5014 lub 797596550, który umożliwia bezpośredni kontakt telefoniczny i zgłoszenie braku dostępności cyfrowej. Powyższymi drogami można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Informacje na temat procedury odwoławczej Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Szkoła Podstawowa w Bukowcu dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na poziomie WCAG 2.1. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl


Opublikował: Administrator Systemu
Publikacja dnia: 22.09.2020
Podpisał: Maciej Pruszowski
Dokument z dnia: 22.09.2020
Dokument oglądany razy: 93