RSS
szukaj
A A A K
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 22.09.2020, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: edycja

Deklaracja dostępności

  • Wstęp 

Szkoła Podstawowa w Bukowcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej  

https://..... zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego. 

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej w Bukowcu  https://..../ 

 

  • Daty publikacji i aktualizacji 
  1. Data publikacji strony internetowej – 2014.08.18 
  1. Strona aktualizowana jest na bieżąco. 

 

  • Status pod względem zgodności z ustawą 

Zgodnie z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. poz. 858) strona internetowa jest: 

- w pełni zgodna pod względem technicznym, 

- częściowo zgodna pod względem treści na niej zawartej: 

  • pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie); 
  • serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać starań, by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie; 
  • nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR. 

 

  • Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej 

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 2020.09.20  

Oświadczenie sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. 

Przy samoocenie i analizie dostępności wykorzystano narzędzie https://achecker.ca/, z którego wynika, że strona jest dostępna pod względem technicznym.

 

  • Informacje zwrotne, dodatkowe i dane kontaktowe 
  1. Dostępne w serwisie skróty klawiaturowe (accesskey): 
  • [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności 
  • [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne 
  • [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści 
  • [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka 
  • [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe 
  1. Pod adresem https://bip........ dostępne są dane teleadresowe siedziby Szkoły Podstawowej ..... 

Szkoła Podstawowa ..... 

66-300 Międzyrzecz 

Tel. ..... – sekretariat 

Tel. .... – dyrektor 

E-mail: ..... 

  1. Pod adresem https://bip....... dostępny jest formularz kontaktowy, który umożliwia, po wybraniu w polu Adresat – Dorota Guzenda-Miłota, przesłanie zgłoszenia w zakresie braku dostępności cyfrowej. 
    Pod adresem https://bip......  dostępny jest numer telefonu 95 741 5014 lub 797596550, który umożliwia bezpośredni kontakt telefoniczny i zgłoszenie braku dostępności cyfrowej. 
    Powyższymi drogami można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. 

 

  • Informacje na temat procedury odwoławczej 
  1. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. 
    Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. 
  1. Szkoła Podstawowa w Bukowcu dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na poziomie WCAG 2.1. 

 

  • Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich 

https://www.rpo.gov.pl/pl 

 



Opublikował: Administrator Systemu
Publikacja dnia: 22.09.2020
Podpisał: Maciej Pruszowski
Dokument z dnia: 22.09.2020
Dokument oglądany razy: 87